Vid problem med forumet, kontakta webbmästaren.

Giftfri kakelfix och fog

Forumindex Badrum/Våtrum Giftfri kakelfix och fog

19 mars 2018 kl 18:10

Helena

Hej!

Jag har läst här på ekobyggportalen att Haganatur säljer giftfri kakelfix och fog. Jag har kontaktat dem och efterfrågat information på engelska samt frågat efter återförsäljare som skickar till Sverige, men får inga svar.

Jag skulle bli otroligt tacksam om någon här vet var man köper deras produkter och framförallt var man hittar information som inte är på tyska. Eller finns det andra likvärdiga produkter? Jag tror att det är många här på forumet som vill veta var man hittar naturliga produkter inför badrumsrenovering.

Tack för all värdefull info!

/Helena

21 mars 2018 kl 07:29
Jan Hedberg
Jan Hedberg

Hej! Man kan fråga sig vad man använde man förr i tiden och hur har det fungerat? Om man använder rent kalkbruk blir det då tillräckligt starkt eller är det bara en fördel att det är flexiblare?  När det gäller torra utrymmen kan man använda lerbruk, kakelugnar är ju satta med det. Cathrine har skrivit en del om bruk här: http://ekobyggportalen.se/byggmaterial/putsbruk/

Mvh

Jan

25 mars 2018 kl 15:55

Helena

Hej! Jag tror att jag läst här på sidan att man kaklade i murbruk förr, men att det är få som kan den konsten idag.

Jag har blivit tipsad om Kerakolls produkter, någon som har någon uppfattning om dem?

Vänliga hälsningar

/Helena

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.